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Game Info OK : 1.96s 2.76s
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Game Media : 0.54s
Game Video : 0.69s
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PLATFORMS
GAMES
ROMS
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Barbarian (1987)
Barbarian (1987) - PC Dos - Ordinateur Microsoft
General Information
Media
Additional information
Tips
Controls
ROMs/ISOs
General Information
Game Name (internal ScreenScraper)
Information Proposed by
Barbarian (1987)
 Zwabikoski
Game name (by Region)
Regions Information Proposed by
Continent Américain
   USA Barbarian
 Zwabikoski
Europe Barbarian
 Zwabikoski
Publisher
Information Proposed by
 Zwabikoski
Developer
Information Proposed by
 retro81
Number of Players
Information Proposed by
1
 Okieh
Rating
Rating Categories
Genre(s)
Information Proposed by
Platform
Platform / Fighter Scrolling
Release date(s)
Regions Information Proposed by
USA 1989
 retro81
Europe 1989
 Zwabikoski
Synopsis
Synopsis
Languages Information Proposed by
Allemand In diesem Spiel schlüpfen Sie in die Rolle eines Barbaren, der sich seinen Weg durch gefährliche Verliese bahnen muss. Das Spiel wird aus der Third-Person-Side-Scrolling-Perspektive gespielt und hat auch Jump'n'Run-Elemente. Der Barbar wird gesteuert, indem man sich mit dem Joystick nach links und rechts bewegt und mit oben und unten durch die verschiedenen Befehle am unteren Rand des Bildschirms blättert. Wenn ein Befehl hervorgehoben ist, drückt man die Feuertaste, um diese Aktion auszuführen, so dass man keine zusätzlichen Tasten zum Spielen benötigt. Es stehen Ihnen zwei Waffen zur Verfügung. Ein Schwert, mit dem Sie das Spiel beginnen, und später einen Bogen, der für Angriffe aus großer Entfernung nützlich ist. Es gibt viele Fallen, denen man ausweichen muss, und verschiedene Monster, die unterschiedliche Angriffsmuster haben.
 Okieh
Anglais In the game, the player is Hegor, a barbarian who must traverse several dungeons and underground habitats to defeat his brother, the evil sorcerer Necron. He has a sword and bow in his arsenal of weapons. Running and jumping, as with many platform games, comprises a large part of the gameplay of this title.

The game used a unique control system to make up for lack of more than one joystick button on many systems. The player would first press the one button after which a "menu" of actions would appear along the bottom of the screen. The player then selected the desired action by cycling through the choices with the joystick and then pressing the button again when the desired action was highlighted.

In the original versions, this game tried to emulate the visual style of the game cover and opening animation. The game used very detailed and colorful sprites and a variety of thoughtful sound effects to accompany the onscreen action. The DOS version played digitized speech in the opening sequence and featured other sound effects using the PC speaker.
 toniosj
Espagnol En el juego, el protagonista es Hegor, un bárbaro que deberá atravesar numerosas mazmorras y parajes subterráneos para completar su odisea. Como arsenal, poseerá una espada, al que posteriormente podrá sumar un arco (que será usado con las flechas que vaya recogiendo durante el recorrido).

El juego utiliza un sistema de control único para compensar la falta de más de un botón de fuego en los joysticks de muchos sistemas. El jugador primero pulsa un botón, que hace aparecer un menú de acciones a lo largo de la parte inferior de la pantalla. A continuación escoge la acción deseada moviéndose cíclicamente por ellas con el joystick y, a continuación, pulsar el botón de nuevo, cuando la acción deseada se ha iluminado.

En las versiones originales, este juego intentado emular el estilo visual de la portada y la apertura de la animación. El juego utiliza sprites muy detallados y coloridos y una variedad de efectos de sonido reflexivos para acompañar a la acción en pantalla. La versión para DOS reproduce voz digitalizada en la cortinilla de inicio y ofrece otros efectos de sonido mediante el altavoz de PC.
 toniosj
Français Dans le jeu, le joueur est Hegor, un barbare qui doit traverser plusieurs donjons et habitats souterrains pour vaincre son frère, le méchant sorcier Necron. Il a une épée et un arc dans son arsenal d'armes. Courir et sauter, comme avec de nombreux jeux de plateforme, constitue une grande partie du gameplay de ce titre.
Le jeu a utilisé un système de contrôle unique pour compenser le manque de plusieurs boutons de joystick sur de nombreux systèmes. Le joueur appuierait d'abord sur un bouton, après quoi un "menu" d'actions apparaîtrait en bas de l'écran. Le joueur a ensuite sélectionné l'action souhaitée en parcourant les choix avec le joystick, puis en appuyant à nouveau sur le bouton lorsque l'action souhaitée a été mise en surbrillance.
Dans les versions originales, ce jeu a essayé d'émuler le style visuel de la couverture du jeu et de l'animation d'ouverture. Le jeu a utilisé des sprites très détaillés et colorés et une variété d'effets sonores réfléchis pour accompagner l'action à l'écran. La version DOS a joué un discours numérisé dans la séquence d'ouverture et comportait d'autres effets sonores à l'aide du haut-parleur du PC.
 fromelard
General Information
Media
Additional information
Tips
Controls
ROMs/ISOs
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Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International

General credits : Hereafter, sources 'Creative Commons' of information and media providers.
Infos : Community ScreenScraper. Wikipedia . Gamefaqs . jeuxvideo . gametronik . gametdb . mobygames . Boxes Texture : Community ScreenScraper . Community The Cover Project . Community gbatemp . Community Hyperspin . Southtown-Homebrew . 2D / 3D Boxes : Community ScreenScraper . Community Hyperspin . Community Emumovies . gametdb . flyers.arcade-museum.com . videos : Community ScreenScraper . Community Emumovies Screenshots / Marquees : ScreenScraper . Progetto Snaps . musee des jeux video .