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Game Info OK : 1.59s 2.11s
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GAMES
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Worlds Of Flight
Worlds Of Flight - Dragon 32/64 - Ordinateur
General Information
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ROMs/ISOs
General Information
Game Name (internal ScreenScraper)
Information Proposed by
Worlds Of Flight
Game name (by Region)
Regions Information Proposed by
Monde Worlds Of Flight
Publisher
Information Proposed by
 fromelard
Developer
Information Proposed by
Tom Mix
 fromelard
Number of Players
Information Proposed by
1
 fromelard
Rating
Rating Categories
Genre(s)
Information Proposed by
Racing, Driving
Racing, Driving / Plane
Release date(s)
Regions Information Proposed by
Monde 1984
 fromelard
Synopsis
Synopsis
Languages Information Proposed by
Anglais Worlds of Flight is a civilian flight simulator depicting a single engine trainer aircraft, limited aerobatics capable, and equipped with steerable and retractable gear.

The scenery is organized in 9 adjoining maps called 'worlds' plus a common airport scenery that recurs on every map. The views are drawn as wire graphics to save memory, and you can cross from one map to another to make longer flights. The worlds/maps have 3D objects like towers and mountains that needs to be avoided or navigated by, and there are beacons that let you use IFR instruments to find the airports. There is a 'radar' view to help check your position on the map in IMC training.

The game starts with setting the weather in the worlds, with winds/cloud ceilings and then you move to the aircraft at the airport. Your view is from inside the cockpit, and to look around the view can be shifted 90 degrees to either side, and 8 degrees up relative to the aircraft orientation/pitch. In steep climbs the view/head angle is adjusted (to a limit) to try and keep the horizon visible.

The Worlds are called: Mountain World #1, Arabian Gulf, Panama City, Dahlgren VA, Practice Field, Mountain World #2, Island Bay, Mountain World #3, Power Line River. The airport scenery is loaded whenever you get close enough, below the ceiling/400ft and about 4000ft from the runway threshold.
 zwabiksoki
Français Worlds of Flight est un simulateur de vol civil représentant un avion d'entraînement monomoteur, capable de voltige limitée et équipé d'un engrenage orientable et rétractable. Le paysage est organisé en 9 cartes adjacentes appelées «mondes» plus un paysage d'aéroport commun qui revient sur chaque carte. Les vues sont dessinées sous forme de graphiques filaires pour économiser de la mémoire, et vous pouvez passer d'une carte à une autre pour effectuer des vols plus longs. Les mondes / cartes ont des objets 3D comme des tours et des montagnes qui doivent être évités ou parcourus, et il existe des balises qui vous permettent d'utiliser des instruments IFR pour trouver les aéroports. Il existe une vue «radar» pour vous aider à vérifier votre position sur la carte lors de la formation IMC. Le jeu commence par définir la météo dans les mondes, avec des plafonds vents / nuages, puis vous vous déplacez vers l'avion à l'aéroport. Votre vue est de l'intérieur du cockpit et pour regarder autour de vous, la vue peut être décalée de 90 degrés de chaque côté et de 8 degrés vers le haut par rapport à l'orientation / l'inclinaison de l'avion. Dans les montées raides, l'angle de vue / de la tête est ajusté (à une limite) pour essayer de garder l'horizon visible. Les Mondiaux s'appellent: Mountain World # 1, Arabian Gulf, Panama City, Dahlgren VA, Practice Field, Mountain World # 2, Island Bay, Mountain World # 3, Power Line River. Le décor de l'aéroport est chargé chaque fois que vous vous approchez suffisamment, sous le plafond / 400 pieds et à environ 4000 pieds du seuil de piste.
 fromelard
General Information
Media
Additional information
Tips
Controls
ROMs/ISOs
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Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International

General credits : Hereafter, sources 'Creative Commons' of information and media providers.
Infos : Community ScreenScraper. Wikipedia . Gamefaqs . jeuxvideo . gametronik . gametdb . mobygames . Boxes Texture : Community ScreenScraper . Community The Cover Project . Community gbatemp . Community Hyperspin . Southtown-Homebrew . 2D / 3D Boxes : Community ScreenScraper . Community Hyperspin . Community Emumovies . gametdb . flyers.arcade-museum.com . videos : Community ScreenScraper . Community Emumovies Screenshots / Marquees : ScreenScraper . Progetto Snaps . musee des jeux video .