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GAMES
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Max Rpm
Max Rpm - Midway Classics - Arcade Midway
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ROMs/ISOs
General Information
Game Name (internal ScreenScraper)
Information Proposed by
Max Rpm
Game name (by Region)
Regions Information Proposed by
Monde Max Rpm
Publisher
Information Proposed by
Developer
Information Proposed by
Number of Players
Information Proposed by
1-2
Rating
Information Proposed by
6/20
 Terscreenator
Rating Categories
Genre(s)
Information Proposed by
Racing TPV
Racing, Driving
Release date(s)
Regions Information Proposed by
Monde 1986
Synopsis
Synopsis
Languages Information Proposed by
Anglais Max RPM is a racing arcade game that was released by Bally Midway in 1986; it runs on their MCR-3 hardware but without the two General Instrument AY-3-8910s. The cabinet has a 25-inch bezel which divides its monitor into two sections - and both players must use a steering wheel, a gas pedal, and a four-position shifter, to take control of a blue (1P) or red (2P) car (but if only one player is present, the red car shall get controlled by the CPU). If the other player's car is in one player's field of vision, it will appear on the other side of the screen as well as his own; a rearview mirror is also present at the top of both sides of the screen, so one player can see the other coming up behind him. If one player fails to finish a race in the qualifying time, his game will immediately be over - and the concept of the split-screen cabinet was later reused by Bally Midway in the following year, upon release of Spy Hunter II.
 bluecold
Espagnol Max RPM es un arcade de carreras que fue lanzado por Bally Midway en 1986; se ejecuta en su hardware MCR-3 pero sin los dos instrumentos generales AY-3-8910s. El gabinete tiene un bisel de 25 pulgadas que divide su monitor en dos secciones, y ambos jugadores deben usar un volante, un acelerador y una palanca de cambios de cuatro posiciones para tomar el control de un azul (1P) o rojo (2P). coche (pero si solo hay un jugador presente, el coche rojo será controlado por la CPU). Si el coche del otro jugador está en el campo de visión de un jugador, aparecerá en el otro lado de la pantalla y también en el suyo; También hay un espejo retrovisor en la parte superior de ambos lados de la pantalla, por lo que un jugador puede ver al otro venir detrás de él. Si un jugador no logra terminar una carrera en el tiempo de clasificación, su juego terminará de inmediato, y Bally Midway reutilizó el concepto del gabinete de pantalla dividida el año siguiente, tras el lanzamiento de Spy Hunter II.
 LucianoSkraper2020
Français Les deux joueurs doivent utiliser un volant, une pédale d'accélérateur et un levier de vitesses à quatre positions, pour prendre le contrôle d'un bleu (1P) ou d'un rouge (2P) voiture (mais si un seul joueur est présent, la voiture rouge sera contrôlée par le CPU). Si la voiture de l'autre joueur est dans le champ de vision d'un joueur, elle apparaîtra de l'autre côté de l'écran ainsi que la sienne; un rétroviseur est également présent en haut des deux côtés de l'écran, afin qu'un joueur puisse voir l'autre arriver derrière lui. Si un joueur ne parvient pas à terminer une course dans le temps de qualification, son jeu sera immédiatement terminé - et le concept de l'armoire à écran partagé a ensuite été réutilisé par Bally Midway l'année suivante, lors de la sortie de Spy Hunter II.
 lebienheureux
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